Personlig assistans i Borås med fokus på dig

Sanda Assistans har sitt huvudkontor i Borås. Tillsammans med er skapar vi bästa tänkbara förutsättningar för en så bra vardag som möjligt!

Ivo-tillstånd

Kollektivavtal

Juridisk hjälp

Sanda Löftet

Vi sätter den personliga upplevelsen i centrum och vår mission är att göra skillnad i människors liv genom omtanke och vardagsnära kommunikation. Vi vill att du ska känna trygghet.

Personlig assistans
R

Personligt anpassad assistans utefter dina behov

Vi är alla lika olika. Vi tror på anpassad personlig assistans baserad på dina unika behov. 

R

Inflytande och delaktighet

Du som kund spelar en nyckelroll i utformningen av assistansen. Vi lyssnar noga på dig och agerar baserat på dina önskemål.

R

Tillgänglighet

Vi finns här för dig när du behöver oss! Oavsett vad du behöver hjälp med, är det mycket enkelt att nå oss. 

R

Juridisk hjälp när du behöver det

Det är inte alltid lätt att förstå lagar och regler kring personlig assistans. Våra speacialiserade juriskter arbetar och kämpar för dina juridiska rättigheter.

Så enkelt är det att bli kund

pil1

Ta det första steget

Kontakta oss via telefon eller formulär för ett inledande samtal

pil2

Ett första samtal

Du berättar om din situation och vi lär känna dig. Vi pratar om dina assistansbehov och förväntningar.

pil3

Komma igång

Vi löser hela administrationen kring bytet till Sanda. Din övergång skall vara så okomplicerad och smidig.

pil4

Assistans med fokus på dig

Tillsammans skapar vi bästa möjliga förutsättningar för en bra vardag, varje dag, året runt.

Våra Tjänster

Oavsett dina behov – finns vi här för dig och hjälper med skräddarsydda lösningar

Byt till Sanda

Om din befintliga anordnare inte uppfyller dina förväntningar hjälper vi dig gärna i processen att byta till Sanda

Ansök med oss

Det kan kännas krångligt att ansöka om assistans. Vi hjälper dig genom hela ansökningsprocessen, med underlag, dokumentation och stöd.

Juridiskt Stöd

Reglerna kring personlig assistans kan kännas komplicerade. Vår LSS-jurist hjälper dig med samtliga juridiska frågor kring din assistans.

Vad innebär kvalitativ assistans?

Kvalitativ Personlig Assistans handlar om att förstå att varje individ har unika behov och förutsättningar. Assistansen bör skräddarsys för att passa in med kundens livsstil och förväntningar, så att dom kan leva ett liv på sina vilkor. Som assistansbolag prioriterar vi delaktighet, tillgänglighet och ett stödsystem som hjälper kunden med alla delar som berör personlig assistans

1000004736 scaled

Hör från våra kunder i Borås

rasmus boras

‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬

“Vi har haft Sanda assistans några år och är väldigt nöjda med den personliga assistans som de erbjuder. Vår verksamhetschef lyssnar alltid och gör sitt yttersta för att tillgodose våra önskemål. “

– Rasmus, Borås.

theo boras

‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬‪‪❤︎‬

“Sanda har ett gott rykte bland assistenter och brinner för att hjälpa både brukare och deras närstående till ett gott liv. De är lätta att få kontakt med och för oss är det ett stort plus att ägarna själva har erfarenhet av närstående med särskilda behov. “

– Theo, Borås. 

Vanliga frågor

Vad ska man tänka på när man väljer ett assistansbolag?

K
L

Valet av assistansbolag är väldigt individuellt. Det beror på vad du värdesätter och prioriterar mest. Generellt kan man säga att ett bra assistansbolag ska få dig att känna trygghet, erbjuda skräddarsydda lösningar utefter dina behov, ha tillgänglighet dygnet runt och visa stort engagemant i hur din personliga assistans levereras. Den mänskliga upplevelsen och din självständighet bör alltid vara i centrum!

Har ni kollektivavtal?

K
L

Självklart har vi kollektivavtal. Sanda Assistans är anslutna till arbetsgivarorganisation Fremia som har ingått kollektivavtal med Kommunal.

Vad kan era jurister hjälpa mig med?

K
L

Vår LSS-jurist arbetar helhjärtad kring juridiska frågor rörande din personliga assistans och dina juridiska rättigheter. Det kan handla om att ansöka om assistans, överklaga ett beslut som du har fått, ansöka om utökning eller frågor kring LSS-lagstiftningnen.

Jag har fått avslag – kan ni hjälpa mig?

K
L

Vid avslag, hjälper vår LSS-jurist dig att gå igenom beslutet och se över möjligheter till överklagan.

Kan jag behålla mina nuvarande assistenter vid bytet till er?

K
L

Ja, om ni önskar att era nuvarande assistenter ska fortsätta arbeta med er, så erbjuds de anställning hos oss.

Kan anhöriga jobba som personliga assistenter?

K
L

Ja, anhöriga kan anställas som personlig assistenter, förutsatt att de kan utföra arbetet med hög kvalite och att du är nöjd.

Kontakta oss!

Vice vd, Gustav Olsson

Gustav Olsson

Vice VD

  • 076 145 05 88
  • gustav@sandaassistans.se

Allt börjar med ett Hej!

Kontakta oss idag så gör vi vårt bästa för att utforma lösningar utefter dina behov och förväntningar.

Hur kan Sanda Assistans hjälpa dig?

Data

M

Hur kan Sanda Assistans hjälpa dig?

Data

This site is protected by reCAPTCHA and the Google
Privacy Policy and
Terms of Service apply.