Tanken att göra skillnad för människor har alltid stått mig nära. Att få skapa möten mellan människor är det bästa med mitt jobb!
Betty, grundare och VD på Sanda Assistans, har alltid arbetat med människor på ett eller annat sätt. Hennes genuina längtan att få göra skillnad i människors liv präglar hela visionen med Sanda.
En av Bettys styrkor är hennes långa erfarenhet av LSS-frågor från både kommun och privata bolag, som tillsammans med hennes socialpedagogiska utbildning skapar en stabil kunskapsgrund. Behöver du hjälp att ansöka om personlig assistans till Försäkringskassa och kommun är Betty den du ska vända dig till!
Fritiden fyller hon gärna med träning, umgänge med vänner & familj samt en avslappnande bastu då och då. Detta förstås om hon inte hänger med familjen på deras smultronställe i Värmland.
Sedan Sanda grundades har Gustav funnits med som stöd och sedan slutet av 2022 jobbar han heltid som operativ ledare på kontoret.
Gustavs har lång erfarenhet av att ge service till kunder inom ett flertal branscher. Han brinner framförallt för att ge stöd och service inom LSS där hans styrkor och förståelse för kunder gör verklig och livsviktig nytta. Hans arbete kommer alltid från hjärtat och han är mycket omtyckt av både våra kunder och assistenter. Han bjuder gärna in på en kopp kaffe och ett samtal.
Gustav är driven och är alltid engagerad i de olika frågeställningar som till vardags dyker upp gällande assistans och vår dagliga verksamhet. Tillsammans med sina kollegor ser Gustav till att det finns en bra struktur och kvalitet genom allt arbete som utförs hos oss på Sanda Assistans.
På fritiden tillbringar Gustav mycket tid med sin familj och alla barnens fritidsaktiviteter.
Att kommunicera med olika sorters människor är något som förgyller min arbetsdag.
Madeleine Moberg är verksamhetschef med bland annat personalansvar. Hon bor i en lägenhet mitt i centrala Borås tillsammans med sin man Henrik. De har två vuxna söner.
På sin fritid är Madeleine ofta i sin husvagn i Varberg, på någon fin golfbana eller på någon mysig restaurang tillsammans med goda vänner.
Madeleines tidigare yrkeserfarenheter har en sak gemensamt: att hon alltid arbetat med människor på ett eller annat sätt. Hon kommer närmast från ett annat assistansbolag där hon arbetade som verksamhetschef i 4 ½ år.
Hon har också arbetat som butikschef och säljare på Lindex samt arbetat som personalansvarig på två
andra företag i Borås. Hon tycker om att jobba med HR, personalfrågor som främjar en organisation som tex. rekrytering, kompetensutveckling och personalvård.
Så om ni har några frågor gällande er anställning, avtal, arbetsrätt m.m. får ni gärna ringa till Madeleine!
Vi är glada att få hälsa vår nya verksamhetschef, Caroline Säljö, välkommen till Sanda Assistans! Hon bor i Rävlanda tillsammans med sina två tonårssöner och hunden, Maca.
Caroline Säljö
Verksamhetschef
Caroline@sandaassistans.se
Anders Johansson, Verksamhetschef på Sanda Assistans. Anders lever tillsammans med Jennifer och deras 3 barn. Anders har ett stort intresse för idrott och framför allt handboll, så under höst och vinter tillbringas all fritid i idrottshallen med Borås HK. Där spelar han i seniorlaget, är ungdomsledare, engagerar sig för handboll i idrottssvaga områden samt ansvarar för; Borås HK – Handboll För Alla, där personer med funktionsvariationer får möjlighet att idrotta på sina villkor, få dela gemenskap och känna delaktighet. Under vår och sommar tillbringas fritiden i stället på golfbanan.
I sitt yrkesliv har Anders alltid arbetat inom Personlig Assistans. Både som assistent och ledare inom branschen. De senast 4 åren har han varit anställd på ett assistansbolag som kund- och personalansvarig innan han började arbeta hos oss på Sanda Assistans.
Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
Christoffer jobbar som Verksamhetschef inom den personliga assistansen. Han bor i en villa i Kråkered med sambo och två barn. På fritiden tycker han om att vara med familj och vänner. Han har ett stort idrottsintresse och tittar gärna på fotboll, samt när tillfälle ges kan det bli en och annan golfrunda också. Renovering och byggnation av hemmet är något som han även sysselsätter sig med .
Christoffer har alltid funnit glädjen i att arbeta med människor. Framförallt med personer med funktionsvariationer. Senaste året har han jobbat på den dagliga verksamheten som är knuten till Sanda Assistans, men har nu gått över till assistansen. Annars så har han jobbat mycket med ungdomar i både skola och inom sociala omsorgsförvaltningen.
Emilia Larsson
Verksamhetschef
Emilia@sandaassistans.se
”Det finns inga hinder bara möjligheter”
Emilia Larsson, verksamhetschef på Sanda assistans.
På fritiden så tycker hon om att umgås med vänner, familj, shopping och äta god mat. Emilia är utbildad undersköterska och har arbetat hela livet med människor som behöver stöd och service i olika former.
Nu senast innan hon började på Sanda Assistans så arbetade hon på ett annat assistansbolag där hon arbetade som samordnare i 5 år.
Jag är lön- och ekonomiadministratör på Sanda Assistans. Jag bor tillsammans med min man och våra tre barn i Alingsås. Vi spenderar mycket tid vid vårt över 100 år gamla hus på Tjörn, nära havet, där vi tillbringar stora delar av sommaren.
Min fritid präglas av hus- och trädgårdsprojekt, men också virkning och stickning. På senare tid har jag även utvecklat ett stort intresse för träning. Min karriär började på ett helt annat spår, då jag ursprungligen utbildade mig både till guldsmed och sjökapten. 2016 skolade jag om mig och började arbeta som löne- och ekonomikonsult. Sedan dess har jag arbetat med löneadministration och funnit stor glädje i att arbeta med siffror, vilket jag verkligen trivs med.
Maria Berntsson
Ekonomiadministratör
Marcus Alfinson
Informatör
Är en mycket glad och positiv person
Informatör i verksamheten och kommer att sitta på vårt nya kontor.
I sina tidigare uppdrag från bl a Q4 scan-design där jobbade han med att bygga E- butiken med bilder, texter all content osv. Nu driver han sitt egna bolag MrAlfinson där han förser personer i rullstol med idag en helt egenproducerad vind o regnbyxa för utomhusvistelse i alla väder. Har också en Pod tillsammans med en kompis där Marcus bl.a. besöker caféer o restauranger o gör bedömning av maten men i synnerhet hur tillgängligheten är.
Marcus är driven och brinner för utvecklingsfrågor kring funktionsvariationer samt samordnar gärna trevliga evenemang och aktiviteter för våra kunder och assistenter. Mer info om dessa aktiviteter kommer att skickas till varje kund samt kommer att finnas på Sandas hemsida.
På sin fritid fokuserar han gärna på inredning och arkitektur, går gärna på konserter, fika o äta ute på restauranger kanske efter en bra film på bio. Marcus är 29 år, bor växelvis hos sin mamma på Hulta eller hos pappa i Sjömarken. Har också tre bröder samt tre brorsbarn som han gärna träffar.
marcus@sandaassistans.se 0720 08 61 3
Vår policy
Sanda Assistans strävar efter att alltid respektera varandra, vilket ibland innebär att acceptera andra – trots olikheter. Alla människor är olika och vi värnar om allas lika värde. Vi tycker om humor och skrattar gärna med varandra – men aldrig åt varandra.
Tystnadsplikt och sekretess är mycket viktigt, och vi ser det som absolut grundläggande för att värna om brukarens integritet. Vi ser mycket allvarligt på att bryta mot sekretessen, vilket bland annat inkluderar att det inte är tillåtet att dela information om arbetet på sociala medier. Endast om brukaren samtycker kan detta tillåtas, men det bör hanteras med försiktighet samt med ett professionellt förhållningssätt.
Vi värdesätter lojalitet och att vara lojal innebär bland annat att man inte talar illa om eller smutskastar arbetsgivaren, anställda eller brukare inför utomstående. Att vara lojal kan innebära att man inte talar illa om och smutskastar arbetsgivaren, anställda eller kunden inför utomstående eller kunder. Det är både en rättighet och en skyldighet för alla att få framföra sin mening, men det ska vara professionellt och grundat på erfarenhet och sakkunskap.
Vi respekterar fattade beslut och arbetar för att genomföra dem, även om vi personligen har en avvikande åsikt.
Vi tar tydligt och aktivt avstånd från:
Trakasserier, som enligt lagens definition är ett uppträdande som har ett samband med någon av diskrimineringsgrunderna, som tex kön, etnisk tillhörighet, trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder. Givetvis är all form av trakasserier strängt förbjudna.
Kränkande särbehandling, där avses återkommande negativa verbala eller fysiska handlingar som riktas mot enskilda medarbetare eller brukare på ett kränkande sätt. Det kan leda till utanförskap. Kränkande särbehandling riskerar också att leda till sämre arbetsresultat och samarbetssvårigheter på de arbetsplatser som drabbas. Vår målsättning med arbetsmiljöregler baseras på idén om alla människors lika värde och rätt till lika möjligheter och rättigheter.
Negativa och konfliktsökande attityder. Alla våra medarbetare ålägger sig att samarbeta med arbetsgivaren och arbetskamrater på ett professionellt sätt. Man kan exempelvis inte inta ett förhållningssätt som innebär att man hamnar i konflikt med arbetsledning eller arbetskamrater.